پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 225933
ثبت نام 27 هزار نفري زائران اربعين در سامانه سماح/امسال ويزا در مرزها صادر نمي شود/ اعزام به صورت کارواني در اربعين وجود ندارد
تاریخ انتشار : 1395/05/22 19:02:34
نمایش : 1284
معاون عتبات عاليات در سازمان حج و زيارت تأکيد کرد: کاروان هايي که براي اربعين از زائران ثبت نام به عمل مي آورند، اقدامي غير قانوني انجام مي دهند؛ در زمان اربعين اعزام به صورت کارواني وجود ندارد و کاروان هايي که در حال ثبت نام از زائران براي اربعين هستند، غير مجاز هستند؛ چرا که امکان تأمين غذا و هتل براي آنها وجود ندارد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محسن نظافتي، مديرکل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ در خصوص آخرين وضعيت تدارکات اين سازمان براي اعزام زائران به کربلا اظهار داشت: عرضه ارز براي زائران، مباحث مربوط به بيمه و درمان و ... تقريباً نهايي شده است که به زودي به مردم اعلام مي شود.

 

وي با بيان اينکه هنوز فرصت زيادي تا پياده روي اربعين باقي مانده اظهار داشت: ثبت نام زائران همچنان ادامه دارد و براي صدور ويزا و مسائلي از اين دست تا حدود دو هفته ديگر فرصت وجود دارد؛ کميته اعزام زائران به پياده روي کربلا جلسه اي برگزار کرد که اين جلسه با حضور نماينده 20 دستگاه برگزار شد.

 

مديرکل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت همچنين گفت: هماهنگي هاي لازم با بانک مرکزي براي ارز زائران صورت گرفته که يکي از موضوعاتي که در اين جلسه پيگيري شد، تأمين ارز مورد نياز زائران بود که نماينده بانک مرکزي در جريان اين موضوع قرار گرفت.

 

نظافتي با اشاره به اينکه سامانه سماح به ثبت احوال مرتبط شده است بيان داشت: نماينده ثبت احوال، نماينده ناجا و برخي از نمايندگان دستگاه هاي ديگر نيز حضور داشتند که تأکيد ناجا بر اين قضيه بود که سامانه سماح و ثبت نام مردم در اين سامانه محور خروج مردم از کشور براي اربعين خواهد بود.

 

وي با اشاره به اين که تا کنون 27 هزار نفر در اين سامانه ثبت نام کرده اند تصريح کرد: امسال استقبال خوبي از پياده روي صورت گرفته است و ساعت به ساعت آمار بالاتر مي رود.

 

مديرکل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت تأکيد کرد: امسال مطلقاً ويزاي لب مرز نداريم؛ چرا که منجر به ازدحام در مرزها مي شود و صدور ويزا کار خروج زائران از کشور را در سال هاي گذشته سخت کرده بود؛ روز گذشته با سفير عراق و هيئتي که از عراق به ايران آمده بود جلسه اي در اين راستا تشکيل شد که تأکيد مقامات عراقي بر عدم صدور ويزا در مرز ها براي برقراري نظم و امنيت بود.

 

نظافتي با تأکيد بر اين که امسال هم مانند سال هاي گذشته لغو رواديد عملياتي نشده است گفت: برخلاف تلاش هاي گسترده و درخواست از کشور عراق براي لغو رواديد، هنوز زيرساخت هاي اين موضوع فراهم نشده است که علت اصلي آن نيز شرايط فعلي کشور عراق است که فضاي اجرايي شدن آن هنوز به وجود نيامده است.

 

وي همچنين خاطر نشان کرد: تسهيلاتي که فراهم شده مربوط به زائران اعزامي توسط کاروان ها است که با توجه به اينکه کاروان ها اجازه ندارند در ايام اربعين اقدام به اعزام زائر کنند، اين تسهيلات مربوط به زائران اربعين نمي شود.

 

مديرکل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت تأکيد کرد: کاروان هايي که براي اربعين از زائران ثبت نام به عمل مي آورند، اقدامي غير قانوني انجام مي دهند؛ در زمان اربعين اعزام به صورت کارواني وجود ندارد و کاروان هايي که در حال ثبت نام از زائران براي اربعين هستند، غير مجاز هستند؛ چرا که امکان تأمين غذا و هتل براي آنها وجود ندارد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html